De ce imaginea este un autentic instrument de comunicare și o portavoce pentru transmiterea unui mesaj?
 
Pentru că exprimă cel mai eficient nivelul de sofisticare al persoanei, informații despre stilul de viață și standardul de viață, inclusiv cât de bine cunoaște codurile vestimentare ale domeniului în care dorește să lucreze.
 
Imaginea profesionala nu este in sine cheia succesului!
 
Atenția acordată imaginii profesionale te poate ajuta însă să te poziționezi mai eficient, îți creează o voce, o personalitate pe care cei din jur o pot recunoaște și respecta oricând.
 
Imaginea profesionala nu este formata doar din aspectul fizic, ci si din bunele maniere si capacitatea de a putea comunica!
 
Aspectul:
 
Haina nu îl face pe om, dar transmite suficient de multe informații despre omul respectiv: nivelul de sofisticare al persoanei, informații despre stilul de viață și standardul de viață, inclusiv cât de bine cunoaște codurile vestimentare ale domeniului în care dorește să lucreze.
 
Imaginea pe care o proiectăm este interfața prin care relaționăm inițial cu cei din jurul nostru, abia ulterior dându-le acestora ocazia să ne cunoască și să ne evalueze prin prisma altor criterii profesionale.
 
Nu întâmplător impresiile se formează în mai puțin de 7 secunde, iar acestea sunt întărite de reacție instinctivă pe care nu o putem controla.
 
Vestimentatia:
ü  Regula de etichetă vestimentară o îmbrăcăminte corectă, în plină armonie cu conformația corpului și împrejurărcereile în care este purtată.
ü  A fi elegant nu înseamnă preocuparea exclusivă pentru numarul și prețul hainelor, copierea fidelă a modei lansate de diferite case de specialitate, ci preocuparea pentru alegerea unor materiale de bună calitate și o croială corespunzătoare.
ü  Vestimentația este importantă peste tot, dar standardele locale privind îmbrăcămintea variază.
ü  Costumul gri sau albastru închis pentru bărbați(și echivalentul acestuia pentru femei) induce un anumit profesionalism.
ü  În unele țări cu climă caldă,purtarea unui costum  s-ar putea dovedi o îmbrăcăminte prea groasă. În aceste condiții,omul de afaceri ar putea să poarte o camașă deschisă la gît.
ü  Femeile trebuie să fie mult mai atente la toate aspesctele care privesc ținuta vestimentară. De exemplu, chiar dacă poartă un costum de culoare închisă, decolteul bluzei nu trebuie să fie prea adînc.
 
 
Dacă aspectul unei persoane ne atrage atenția în mod negativ, vom tinde să credem că persoana respectivă are mai multe defecte decât calități, că ne este inferioară din punct de vedere intelectual, emoțional și profesional.
 
Este așadar important să cunoaștem codurile vestimentare (business, business casual, creative casual, casual) pentru că arată pe de o parte interesul pe care îl avem pentru cunoașterea regulilor dintr-un anumit mediu de business, fiind în același timp si o reflectare discretă a acuității și sofisticării noastre sociale.
 
“Manierele sunt o oglindă în care fiecare își arată fața”
 
ü  Cere întotdeauna permisiunea înainte de a împrumuta ceva, fie ca este vorba de un capsator, o lingurita de zahar sau cateva plicuri;
ü  Curăță întotdeauna după tine;
ü  Încearcă să nu trîntești ușa nimănui în nas;
ü  Respecta-ti colegii si opiniile lor… chiar si atunci cand nu esti de acord;
ü  Incearca sa tii minte numele colegilor tai;
ü  Ofera-te sa iei colegilor tai de mancare in pauze, atunci cand sunt ocupati.
ü  Adopta o postura corecta!
ü  Ai grija la telefonul mobil, nu-l lasa sa sune in timpul lucrului;
ü  Nu te lasa atrasa in dispute care nu au neaparat legatura cu job-ul.
ü  Pastreaza-ti glumele (deocheate sau nu) pentru timpul petrecut alaturi de prietenii tai!
ü  Chiar daca esti in afara jobului, nu-ti barfi seful, colegii si nu critica firma pentru care lucrezi (asta include si retelele de socializare!).
ü  Vorbeste clar, cu dictie, dar fara sa strigi.
ü  Respecta dress-code-ul impus de companie, chiar si atunci cand lucrezi intr-un mediu mai putin conservator.
ü  Asuma-ti responsabilitatea pentru greselile tale, cere-ti scuze atunci cand este cazul si incearca sa te perfectioneazi in permanenta.
 
Comunicare
 
Norme etice în comunicare:
 
ü  Ascultarea pînă la urmă a interlocutorului său a persoanei ce comunică;
ü  Alegerea momentului potrivit pentru abordarea temei de discuție;
ü  Volumul timpului destinat comunicării;
ü  Privește-ți interlocutorul;
ü  Adoptă mimica și gesturile potrivite situației date;
ü  Folosește un ton adecvat;
ü  Alege ținuta potrivită.
 
 
Rolul comunicării nonverbale în cadrul organizației
Comunicarea nonverbala – este cumulul de mesaje care nu sunt exprimate prin cuvinte și care pot fi decodificate creînd înțelesuri.
 
Cele mai dese  forme de comunicare nonverbala sunt: mimica, postura, gesturile, vestimentatia, comuncarea cu ajutorul distantei.
 
Ținuta de protocol
 
Reguli ale ținutei de protocol:
 
ü  Nu țineți mîinile în buzunare, or, dacă ele vor fi la vedere, aceasta va spori nivelul de încredere față de Dvs;
ü  Nu stați cu spatele la audiență, iar dacă acest lucru este inevitabil-scuzați-vă;
ü  Nu vă sprijiniți de perete sau de alte obiecte din apropiere cînd purtați o discuție cu cineva;
ü  Nu loviți cu degetele în masă și nu fredonați motive muzicale, deoarece aceasta irită și sustrage atenția. Creați o atmosferă plăcută în jurul Dvs;
ü  Nu vă așezați prea degajat, pentru că acest lucru denota lipsă de cultură, dar nu o faceți nici prea timid fiindcă aceasta va confirma nesiguranța Dvs;
 
7 Moduri de a construi o imagine profesională mai puternică
 
ü  Păstreazăți viața personală și opiniile personale pentru tine;
ü  Fii cu persoanele potrivite;
ü  Vorbește pozitiv și răspunde într-un mod constructive;
ü  Fii respectuos;
ü  Fii de ajutor și ajută la rezolvarea problemelor;
ü  Fă mai puține promisiuni și mai multe fapte;
ü  Fii întotdeauna pregătit să ții un discurs;